Vem ska få Naturskyddsföreningens Skogspris 2016?

blabarsris_986x370-575x300

Naturskyddsföreningens riksorganisation instiftar ett skogspris! Riksföreningen vill uppmärksamma markägare som är engagerade naturvårdare och sköter sin skog med extra stor hänsyn till biologiska och sociala naturvärden.

– Vi tror på det goda exemplets makt. Ett pris som uppmuntran kan leda till att fler markägare berättar om sina miljö- och naturvårdsinsatser och inspirerar andra att göra samma sak, säger Johanna Sandahl, Naturskyddsföreningens riksordförande. Det viktigaste syftet med Naturskyddsföreningens skogspris är att belöna och uppmuntra markägare som är förebilder.

Priset utdelas ”för en aktiv gärning för främjandet av hållbart skogsbruk, med tyngdpunkt på bevarande och utvecklande av biologisk mångfald och/eller skogens sociala värden”. Priset är i första hand avsett för privatpersoner som är markägare, men kan också delas ut till institutioner eller företag som äger eller sköter skog i Sverige.

Vem tycker du ska få priset? Nominera din kandidat här!

Läs mer på riksföreningens hemsida: Nytt skogspris till markägare