För dig!

Du behöver inte kunna något om blommor, fåglar, fjärilar, växter och vad som finns i vattnet för att få finna stor glädje inom Naturskyddsföreningen i Gällivare.

Det räcker att du tycker om att vara ute i naturen eller att du vill engagera dig för att du ser hur miljövärden hotas.

EN FANTASTISK VÄRLD ÖPPNAR SIG FÖR DIG
Om du bara visste vilken kunskap som finns bland våra medlemmar! För att inte tala om engagemanget. Allt detta väntar dig som medlem i en organisation som växer. Totalt i landet är vi cirka 224 000 medlemmar och i gällivarekretsen cirka 200.

HUR SKA VI BLI FLER OCH MER ATTRAKTIVA?
Vi vill föryngra oss och vi vill utveckla verksamheten, därför är frågan berättigad. Du som är medlem vet vilka glädjeämnen som finns att hämta. Du som just nu funderar på att bli medlem – vad vill du se på programmet? Kanske blir det fler vandringsteman? Eller exkursioner, eller..?  Klart är att Gällivare och byarna – erbjuder spännande miljöer.

UPPTÄCKA, BEVARA OCH RÄDDA
När du deltar i de olika utflyktsprogrammen är det aldrig sinande källa till ny rikedom. Kunskap och massor av frisk luft. Att upptäcka är naturligtvis grunden för vår verksamhet, men också att bevara och rädda hotade miljöer. Bara det är ett av skälen att stödja Naturskyddsföreningen.

VILL DU ENGAGERA DIG MER ÄN SOM MEDLEM?
Är du intresserad av att vara med och författa remissvar i vårt namn eller vill du vara med och utveckla vår kommunikation, så att vi blir bättre på att informera, synas och debattera?

Vi har plats för alla. Kontakta Cora Karlsson, 070-359 01 69 eller någon styrelsemedlem. Vill du veta mer eller ta upp viktiga frågor, kontakta oss, antingen via mail eller telefon. Uppgifterna till styrelsen hittar du här.