Engagera dig

Vill du få en kraftfull och respekterad avsändare bakom ditt budskap eller bara träffa andra som är intresserade av miljöfrågor? Då vill vi gärna träffa dig också!

Det finns många sätt att engagera sig i föreningen. Dyk upp på någon av våra träffar eller aktiviteter så kan vi berätta mer. Är du ivrig att komma igång kan du ta kontakt med oss direkt per mail eller via Facebook.

Bli en naturskyddare!

Påverka genom styrelsen och få en meriterande inblick i hur en organisation som Naturskyddsföreningen jobbar i samhället. Styrelsen väljs i mars varje år.
Bli styrelsemedlem >>

Som funktionär har du en egen ansvarsroll och arbetar nära styrelsen med verksamhetsutveckling inom exempelvis kommunikation och medlemsengagemang.
Bli funktionär >>

Skulle du vilja göra något för miljön, men inte binda upp dig? Dra ett strå till stacken lite då och då? Engagera dig efter dina förutsättningar!
Bli volontär >>

Vill du anordna en rundvandring, en serie föreläsningar eller bilda opinion genom en fullskalig kampanj? Om du har en idé kan du bolla den med oss!
Förverkliga dina idéer >>

Är du istället trött på att det kanske inte finns cykelvägar eller kollektivtrafik där du bor och vill säga ditt hjärtas mening? Skriv en debattartikel om hur du tycker att Gällivare bör utvecklas eller ta tillvara sina naturvärden och hör av dig till oss för att få den publicerad på vår webbplats.

Psst! Glöm inte bort att du också kan engagera dig i någon av våra intressegrupper.