Uppstartsmöte Framtidsveckan 20 februari!

Framtidsveckan vill skapa handlingskraft och hopp, visa att Norrbottens kommuner rymmer stora möjligheter och att vi har mycket att bidra med när det gäller omställningsarbete för ekologiskt hållbar utveckling.

I omställningsarbetet behövs alla människor och Framtidsveckan blir ett sätt att få med fler nätverk, föreningar, grupper, privatpersoner, församlingar, företag, politiker och tjänstemän i det arbetet.

Den 17-25 maj i år kommer konceptet ”Framtidsveckan” genomföras i alla kommuner i Norrbotten. Därför behöver en samordningsgrupp tillsättas som kan ansvara för evenemanget här i Gällivare.

Under mötet kommer projektets initiativtagare Gösta Eriksson att berätta om hela projektet och introducera samordningsgruppen i dess arbete. Kom, var med och påverka framtiden i Gällivare!

Välkommen till Studiefrämjandets lokaler på Föreningsgatan 9.
Torsdag 20 februari, klockan 16-18.00

Läs mer om framtidsveckan på www.framtidsveckan.nu

cropped-framtidsveckan_hog2-1024x117