Årets bok 2015: Solrevolution

Kan solenergi lösa mänsklighetens energibehov? Hur kan vi bli snällare mot vår planet och smartare i vår energianvändning? Hitta svaren i Naturskyddsföreningens årsbok för 2015: ”Solrevolution”.

solbok_736x300

Det är lätt att göra el av solstrålar. I USA startas ett nytt solcellsprojekt var fjärde minut. I Japan satsas det hårt på solceller efter kärnkraftsolyckan i Fukushima. Kina tillverkar flest solceller i världen och Tyskland är världsmästare i solel. Att göra sin egen el har blivit något av en tysk folksport.

Nu vill Naturskyddsföreningen ta solrevolutionen till Sverige. I årets bok får du massor av inspiration för att börja göra din egen el. Följ med på en resa runt jorden och möt kollektivet i Australien som helt klippt kontakten med elnätet. Till engelsmännen, som kan köpa nyckelfärdiga solcellspaket på Ikea, och till Indien som storsatsar på solceller. Landa i solcellsfabriken i värmländska Glava och besök Nordens största solcellspark mellan Västerås och Enköping. Den här revolutionen är en riktig solskenshistoria.

Köp boken här!