Julklapp till klimatet

klimatklapp736x300

Många av oss som lever i Sverige har en bild av att det ska vara ”vinter” när det är jul. Så är det förvisso i den största delen av landet men sedan 1990 har vi uppmätt en uppvärmning på cirka en grad i Sverige. Frekvensen av extrema regn har också ökat.

Kallt så in i Norden!

Klimatförändringarna är vår tids stora ödesfråga och det är framför allt människor som lever i andra delar av världen som drabbas värst. Naturskyddsföreningen arbetar för en tuff klimatpolitik som lyssnar på vetenskapen och som bygger på global rättvisa. Vi skapar opinion och undanröjer hinder för att leva klimatsmart, och ger dig verktyg för att du ska kunna #klimatmaxa din vardag.

Ge bort en klimatklapp i jul!

Genom att ge bort en klimatklapp till någon du tycker om gör du oss starkare och du får chans att ingjuta hopp under julen, mitt i all klimatångest. Vi är nämligen hoppfulla! Det är möjligt att skapa ett fossilfritt samhälle och bromsa den globala uppvärmningen.

Ge bort en klimatklapp i jul – Klicka här!

Detta inlägg har kategorierna Jul. Bokmärk länken.