Lediga styrelseuppdrag i Naturskyddsföreningen i Gällivare

Naturskyddsföreningen i Gällivare behöver fylla på med fler ledamöter i styrelsen. Kanske är du den vi söker? Är du intresserad av att vistas i skog och mark, har ett starkt miljö- och samhällsengagemang, tycker att det är viktigt att kunna påverka vår egen livsmiljö. I så fall hör av dig till oss!

Naturskyddsföreningen är en ideell, partipolitiskt oberoende förening som vill sprida kunskap, engagera människor att ta till vara på vår miljö, vår omgivning. Vi arbetar med att bevaka och påverka lokala miljöfrågor, exempelvis genom yttranden i planfrågor. Vi anordnar olika arrangemang såsom klädbytardagar och biologiska mångfaldens dag.

Som ledamot i styrelsen förväntas du närvara på de flesta styrelsemötena (cirka 6-8 per år, på kvällstid). Har du ont om tid kanske ett uppdrag som suppleant kan fungera. Då deltar du på styrelsemöten när någon ordinarie ledamot har fått förhinder.

Redan i mars 2019 är det årsstämma och val till nya styrelsen för Naturskyddsföreningen i Gällivare. Om du är intresserad och vill engagera dig, tveka inte att höra av dig till oss!

E-post:
gallivare@naturskyddsforeningen.se