Aktivitetsdag i Abborrträsk

Naturskyddsföreningen i Gällivare firar Biologiska mångfaldens dag söndag den 26 maj mellan kl 10.00-13.00 i Abborrträsk.

Både medlemmar och icke medlemmar i alla åldrar välkomnas till det mysiga hemmanet för olika aktiviteter så som; fågelholkbygge, fågelskådning, svampstation, tipsrunda, barnaktiviteter med Scouterna, föreläsning av Biodlarna, guidning om Abborrträsk m.m.

Vi håller med grilleld.

Medtag egen matsäck och dryck, gärna fågelbok, kikare, lupp, hammare och oömma kläder samt lämpliga skor då det är ca 15-20 minuters promenad in mot Abborrträsk.

Vi ser gärna att ni tar bussen (gratis) som avgår från Gällivare Järnvägsstation kl.10.00. Bussen går tillbaka 14.00.

Välkomna!